1 post / 0 new
Obrázek uživatele Luky
Offline
Registrován na nové verzi webu: 11.09.2008
Archív Czech PUG (62 příspěvků)
Luky   25.07.2008 22:10 Téma:   PowerPC
Komu: Martin 09.05.2008 19:33

Mohl byste se mi prosím ozvat na e-mail luky@pegasosppc.cz - rád bych Vás chtěl kontaktovat (za 12 dní až se vrátím z dovolené).

Martin   09.05.2008 19:33 Téma:   PowerPC
Komu: Luky 09.05.2008 18:15

Luky, precetl jsem si prispevek od Matt Sealy a mam pocit, ze dane problematice nerozumi. I v 5200B je implementovana podpora pro soft vs. hardw cache coherency. Tzn. ze bud mate write-through mode cache pameti (pro zapis) a snooping u e300 core zapnuty na sbernici (IPBI u 5200B nebo CSB u 5121e), pak ztratite na vykonu okolo 5% pri prenosu mereno u 5200B z duvodu snoopingu a jeste vice pri zapisu do pameti. Je typicke pro jakykoliv procesor, ze DMA nepodporuje cache coherency. Napr. i u DMA v ARM9 musite provadet tzv. invalidaci (pri prijmu dat z DMA) a pro zapis dat s DMA budto pouzit write-through mode nebo provadet tzv. cache flush u softwarove coherence, protoze DMA nema pristup do cache pameti jadra procesoru.

Martin   09.05.2008 18:53 Téma:   PowerPC
Komu: Luky 09.05.2008 18:15

Luky, jak uz jsem psal, jadro v 5121e je obecne 603e/e300/G2 (nejlepe je ho oznacovat e300, ma jeste jedno kodove jmeno) a toto CPU jadro podporuje hardware cache coherency. Z tohoto hlediska jakykoliv OS kernel neni nutne modifikovat. Vy mate pravdepodobne na mysli jestli ostatni masters v 5121e podporuji takzvany bus snooping, ktery ulehcuje praci s hardware cache coherency modem. Dam vam priklad, napr. externi PCI master zapisuje do DDR pameti 5121e. Pokud byste chtel cist data z DDR, do ktere externi PCI master zapisuje a mate software cache coherency, pak PPC core (e300) musi pred kazdym ctenim provadet tzv. invalidaci cache pameti. Tzn. ze onen usek prohlasi za neplatny, aby data opravdu precetl z DDR. Pokud vsak pouziva hardware cache coherency, pak nemusi provadet onu invalidaci a muze rovnou cist. PPC core (e300) v okamziku, kdy externi PCI master zapisuje do DDR pameti, je informovan, ze nekdo se pokusil o zapis do prislusne cache line (e300 posloucha na CSB sbernici) a zkopiruje data z DDR do prislusne cache line. Proto to, co pisete, nema co do cineni s Linux kernelem, ale s drivery. Vim, ze u nekterych masteru v 5121e nebyla implementovana podpora snoopingu a po dokonceni zapisu do vnitrni pameti takoveho masteru musite provest ztv. cache flush (vyplyvnuti obsahu cache pameti pro prislusne pametove misto). Ale opravdu to souvisi jen s drivery.

Luky   09.05.2008 18:15 Téma:   PowerPC
Komu: Martin 09.05.2008 16:34

Mam na mysli hardware cache coherency, kterou bohuzel zrovna 5121e nepodporuje a tak s ni ma Genesi trochu prace navic. Non-cache-coherent kernel vs. a cache-coherent kernel je treba nastavit jiz behem kompilace a neni mozne mit stejne jadro a bohuzel i moduly pro 5200B/8610/5121E. V userspace to uz pak nevadi, takze tam vsechny balicky budou fungovat. Vidim a tesi me, ze teto zalezitosti hodne rozumite, pokud by Vas to zajimalo vice: PowerDeveloper: MPC5121e Support, zejmena delsi prispevek od Matta Sealeyho - manazer firmy Genesi. BTW. Genesi shanela nekoho (21.2.2008), kdo tomu rozumi ;-)

Martin   09.05.2008 16:34 Téma:   PowerPC
Komu: Luky 12.03.2008 10:11

Jakou cache coherency v 5121e mate na mysli? Hardware cache coherency? e300/G2/603 PPC core obecne podporuje jak hardware cache coherency tak i software cache coherency a vsechno jen zalezi na tom, jak nastavite memory mapping v DBAT registers. Samozrejme musite zapnout MMU.

Martin   09.05.2008 16:14 Téma:   PowerPC
Komu: Luky

Ohledne ruznych verzi PowerPC a vstupu firmy Apple na tento trh nakupem P.A.Semi je mozne spekulovat, co za tim stoji. Freescale je v soucasne dobe firma, kterou necekaji svetle zitrky. Jsou 100% vlastneni investicni skupinou Blackstone. Blackstone zaplatili 17mld.USD za Freescale a vzali si pujcku, proto loni orezali spoustu novych projektu zamerenych prave na multimedia. P.A.Semi je skupina, ktera licensovala nektere PPC high-end designs od IBM nebo take low-end PPC od Freescale - procesorovou radu 55xx, ktera se pouziva na ridici systemy v automobilech (radar, ridici systemy motoru, ABS atd.). Opravdu by mne zajimalo, co za rozhodnutim Applu stoji, protoze ani jeden z techto dvou typu procesoru mi zatim nezapada do portfolia produktu, ktere Apple vytvari.

Luky   06.05.2008 17:07 Téma:   PowerPC
Komu: Krtek 06.05.2008 14:20

Prosím Tě Krtku, tyhle poplašný zprávy píšeš neustále dokola :-( Jak Ti to mám jenom vysvětlit? Proč jsi tedy nejel na PowerDev Meeting do Německa??? Když nové PowerPC potřebuješ vidět na vlastní oči, jinak všechno považuješ za lži... Prosím, aspoň nešiř dál informaci, že na G4/G5 nic nenavazuje... Takže znovu:

Freescale krom slabších PowerPC 5200B v EFICE nebo PowerPC 512x navázal samozřejmě i na úspěšnou architekturu PowerPC G4. BTW. Pro Pegasos II G4 7447, Genesi/bPlan mohl vyrobit karty 7447A/7448 - o ně ale nebyl dostatečný zájem, takže na to už prosím nenadávej. To ale není jádro pudla, dnes je Freescale s původní architekturou G4 dál, pokud o tom něco budeš chtít zjistit, hledej PowerPC jádro "e600" - tak se jmenuje nástupce "G4" jádra. A zmiňoval jsem se v minulém příspěvku o populárním procesoru s AltiVecem, právě nástupce G4 od Freescale, a to PowerPC MPC8610, které Genesi hodlá použít v nové EFICE 8610 - není to žádné šuntítko, ale plnohodnotný G4 nástupce, který má 2-3x rychlejší paměťovou sběrnici, takže mnohem lepší než Apple MacMini G4, samozřejmě včetně AltiVecu a navíc je to SoC - proto efektivní "EFIKA 8610". Freescale má i dvoujádro PowerPC 8641D. Na konferenci jsem posílal video s novým PowerPC 8610 v AKCI při přehrávání 1080p videa: http://youtube.com/watch?v=5BT1299hgI0. Jsou tam i další videa s PowerPC 8610 + Fedora Linux 6 a tak!

EFIKA 5200B nebo nová EFIKA 5121e mají PowerPC s jádrem "e300", které vychází z PowerPC 603e, ale tady nejde o jádro, je to kompletní System-On-Chip ("systém na čipu") - obsahuje grafiku, USB řadič, DDR, PATA/SATA, ethernet a to všechno pouze se spotřebou 1 W! V případě PowerPC 5121e je integrováno i "PowerVR GPU" s hardwarovou 3D akcelerací s podporou až 1280x720 rozlišení. Myslím, že u PowerPC 5200/512x nacpat tohle všechno do jednoho čipu s pŕíkonem 1 W je úctyhodný výkon, navíc nová architektura dovoluje vyšší frekvence a mnohem vyšší výkon než 603e a hlavně se to vůbec nezahřívá. Myslím, že mikrovlnka ani auto zde není na místě, proč by tam bylo to PowerVR 3D grafické jádro :-))) U Freescalu je to prostě o hodně efektivních čipech s extrémně nízkým příkonem, tam teď konečně směřují i ostatní výrobci CPU. Navíc PowerPC 8610 a dvoujádro 8641D s AltiVecem jsou jasně mířeny na desktop. Jinak joj, IBM dělá brutální POWERy, nízkopříkonovou PowerPC architekturu IBM od nich koupila firma AMCC - PowerPC 440 (SoC) - amigácký projekt Samantha/SAM440EP.

Krtek   06.05.2008 14:20 Téma:   PowerPC
Komu: Luky

Luky: možná se peltu ale mam pocit že ty malý zázraky v efice a jinejch "ledničkoidních" systémech jsou maximálně laciný čipy odvozený od starýho PowerPC 603 !!! AN G4 a G5 už asi nic nenavazuje. takovou G4 7448 (nevim přesně) byla schoppná Freescale (ale i dodavatelé akcelerátorů) dodat jenom na papíře ! Já to vidim tak že PowerPC na desktopu skončilo odchodem Appla. IBM vyvíjí serverovej POWER (mimochodem základní POWER6 prodávaj dneska od 4,2 do 6 GHz !!!) a herní deriváty, Freescale levný a úsporný čipy s integrovanym všim možnym aby to šlo cpát všude od auto po mikrovlnku.

Luky   04.05.2008 00:22 Téma:   PowerPC
Komu: jasom 03.05.2008 20:47

Ahoj!

Firma Apple, ktera vyrabela PowerMac aj. pocitace, davala procesorum PowerPC generacni cisla - posledni G5 ("pata generace"). Nicmene to neznamena, ze se po prechodu prestaly vyrabet veskere pocitace s PowerPC nebo dokonce samotne PowerPC procesory. Napr. u hernich konzoli nove generace drzi PowerPC 100% trhu - Sony Playstation 3, Microsoft XBox 360 a Nintendo Wii - všechny obsahuji PowerPC :-) At uz je to slabsi PowerPC "Broadway" (Wii) nebo 3 jadrovy PowerPC "Xenon" odvozeny od PowerPC 970 (XBox 360) nebo revolucni nekolikajadrovy IBM/Sony/Toshiba PowerPC CELL (Playstation 3). PowerPC procesory se neustale vyvijeji - zejmena IBM a Freescale nebo AMCC (PowerPC pro vestavena zarizeni, napr. PowerPC 440).

IBM ma svoji procesorovou architekturu POWER pro sve servery, od POWER odvozuje PowerPC procesory - napriklad procesor IBM PowerPC 970 "G5" je odvozen od IBM POWER4, puvodne oklestena verze na 1 jadro ale do PowerPC 970 byla pridana popularni instrukcni sada AltiVec - podrobnosti vcetne fotografie: viz muj serial PowerPC zde na strankach. Od te doby vzniklo nejakolik IBM "G5" procesoru: 970FX/GX (lepsi technologie s mensi spotrebou) vcetne 2 jadrovych 970MP. IBM POWER6 jiz obsahuje take AltiVec instrukci sadu z PowerPC - POWER a PowerPC jsou si velmi blizke, vse se spojuje pod jeden spolecny pocin "Power Architecture" - viz Power.org.

Freescale, dcerinna firma Motoroly, ktera je tvurcem PowerPC "G4" do Apple nebo Genesi PegasosPPC II G4 pocitacu (zde konkretne Freescale PowerPC "G4" 7447), take neusina na vavrinech a vyrabi vice vylepsene "G4", ale uz se to nenazyva "G6" nebo tak - je to uz jen podle oznaceni, dvoujadrove PowerPC 8641D, nyni popularni PowerPC 8610, nebo srdce Genesi EFIKA mini-pocitacu: PowerPC 5200B, 5121e - zde se jedna o kompletni PowerPC SoC (System-on-chip) a to s prikonem pouhych 1 Watt.

Jinak po te co Apple koupil P.A.Semi s efektivnim PowerPC 64-bit dvoujadrem PWRficient 1682M to vypada, ze na PowerPC architekturu nezapomnel a chysta se ji pouzit v nejakem z jeho pristich produktu - do koupe P.A.Semi / PowerPC vrazil preci jen 278 milionu dolaru, tak to neni pro nic za nic, je to nadejna PowerPC architektura.

Jestli budes chtit jeste neco vedet, tak se klidne zeptej - PowerPC, to je moje hobby :-)))

jasom   03.05.2008 20:47 Téma:   PowerPC
ahojte vedeli by ste mi povedat ako je to u architektury PowerPC s dalsou generaciou? bo ja to tak chapem zatial ze ich je 5 a ked apple odstupil a presiel na intel tak uz sa dalsie generacie nevyrabali aj ked tu v novinkach citam ze su dake nove procesory powerPC... a aky je vztah medzi PowerPC a POWER6?? diik za odpovede :P bo pisem o PowerPC bakalarku a dako neviem najst na tieto otazky presne odpovede...
Luky   12.03.2008 11:25 Téma:   PowerPC
Komu: Dedy 12.03.2008 10:48

MPC8610 je nove PowerPC se 128-bit AltiVecem, ktere ma 2x rychlejsi pametovou sbernici nez G4 (tedy nez Apple MacMini G4) a to bude dost znat. Dale CPU obsahuje integrovanou podporu DDR/DDR2 ECC 533 MHz, PCI Express 1x/2x/4x/8x, PCI 2.2. Je tam zminen take integrovana grafika SXGA 1280x1024. CPU ve skale od 667 MHz (max. 12 W), 1066 MHz (max. 15 W) az pri 1333 MHz, kdy dosahuje vykonu 3060 MIPS.

Tady je o MPC8610 vice info: MPC8610 Product Summary Page

Dedy   12.03.2008 10:48 Téma:   PowerPC
Komu: Luky 12.03.2008 10:11

Diky za info o MPC, P2/G4 samozrejme vali, ale s MOS2 (+ altivec)- uz aby tady byl -, to bude opet neco jineho, a ta MPC8610, tak tomu zase az tak moc nerozumim, ale stejne uz planuji jen tu Efiku2.

Luky   12.03.2008 10:11 Téma:   PowerPC
Komu: Dedy 12.03.2008 08:31

O MPC5121e akorat vim, ze jsou s nim problemy, napr. nepodporuje funkci cache-coherency pro synchronizaci dat ve vyrovnavaci pameti a proto neni mozne mit stejne jadro a kernel moduly s EFIKOu MPC5200B, je to pro Genesi problem navic u tech distribuci OS (Linuxu), ktere maji kernel-moduly v separatnich baliccich - je o tom diskuze na PPCZone, nekolik zminek i na MorphZone a BBRV Blogu, snad jsem to pochopil spravne. MPC5121e by byl jinak pry uspech nebyt teto prekazky. Nezbyva nez drzet palce, at to vsechno daji do kupy. Jinak Tvoje a moje PowerPC 7447 / 1 GHz stale vali :-) takze palce se nam budou drzet lip, horsi je to, ze ted Genesi nenabizi vubec zadny novy hardware, ale pisou, ze brzy svuj webshop zase rozjedou, tak uvidime. Osobne mi pripada velmi zajimavy pocin s MPC8610, to bude jine kafe! :-)

Luky   22.05.2007 22:09 Téma:   PowerPC
Komu: OSI 22.05.2007 21:04

Díky Ti za odkaz na český článek o POWER6, přidal jsem ho k té novince.

OSI   22.05.2007 21:04 Téma:   PowerPC
http://www.cdr.cz/a/21402
Tankista   06.05.2007 22:28 Téma:   PowerPC
Komu: Luky 06.05.2007 17:17

No to abych si pomalu pripravil tech patnactset dolacu ;-)

Luky   06.05.2007 17:17 Téma:   PowerPC
Komu: Tankista 03.05.2007 23:49

Podle zaznamu z IRC se jiz objevuji spekulace, ze silnejsi Amiga bude zalozena na novem vicejadrovem 64bit PowerPC s velmi nizkym prikonem od P.A. SEMI. Uvidime tedy zitra.

Tankista   03.05.2007 23:49 Téma:   PowerPC
Komu: pavlor 03.05.2007 19:29

No vec se podle meho pohledu ma tak, ze Amiga je legenda, ktera byla napred a nabizela daleko vic nez ostatni a tak pokud ji chce nekdo ozivit urcite se mu to nepovede necim takovym. Levnejsi stroj by mel byt osazen G5, coz je v dnesni dobe procesor s dobrym pomerem cena vykon. Proste takova masina, kterou koupis diteti za vysvedceni, ono na tom bude hrat hry a postupne s obdobne obdarovanymi spoluzaky resit dalsi veci a problemy, ktere ve svete PC nebudou cimz se z nich stane takova uzavrenejsi komunita s jinym pohledem na vypocetni techniku, protoze jejich stroje narozdil od tech ostatnich budou mit dusi. No a ten lepsi stroj by jednoznacne mel mit Cell, protoze to je procak, ktery kdyz budes mit ve sve pracovni stanici, tak se jeste za dva roky budes smat vsem PCckarum, protoze jejich super core-quadro-octo (nebo kdovi co) bude porad tesko zvladat 32 video streemu v realnem case atd.

Luky   03.05.2007 20:01 Téma:   PowerPC
Komu: pavlor 03.05.2007 19:29

Tady je vazne nejaka zminka o 1.7GHz 7448, PCI Express a 2x gigabit eth, ale na ACK o silnejsim modelu jeste asi nic nemaji: http://www.emag.cz/zmrtvychvstani-amigy/

pavlor   03.05.2007 19:29 Téma:   PowerPC
Komu: Tankista 03.05.2007 15:05

Tento despekt nechapu, vetsina z nas pouzivala Amigu s vykonem ne vetsim nez 486DX2 a k obvyklym cinnostem nam stacila. Krome toho na OS4 uz existuje i AbiWord, o vyuziti bych se tedy nebal. Myslim, ze tim velkym strojem bude neco s G4 na 1.7 GHz a PCI-E, autor ale sliboval mocnejsi pocitac, nez jaky kdy vydal samotny Apple... (tomu bych ale prilis neveril)

Tankista   03.05.2007 15:05 Téma:   PowerPC
Komu: pavlor 02.05.2007 12:37

Kompletni router s napisem Amiga za 490$ to tu snad nebylo nikdy :-D No uvidime jaky trumf bude za tech 1500$, ale po tomhle od toho moc necekam :-(

pavlor   02.05.2007 12:37 Téma:   PowerPC
Komu: Tankista 01.05.2007 00:06

Amiga pocitac (kompletní!) za 490 dolarů? To tu bylo naposledy pred deseti lety... Posledni trumf pry jeste neodhalili, tak uvidime pristi tyden. Jenom mi neni jasne, jak tam chce nase materska spolecnost spustit OS4, kdyz jeho vyvojarum ohlasila otevrene nepratelstvi... (snad se horke hlavicky uklidni a ukonci to sebeznicujici silenstvi)

Tankista   01.05.2007 00:06 Téma:   PowerPC
Komu: srsen 25.04.2007 18:03

Hmmm, tak nova Amiga jako trochu lepsi Efika a ja trouba si rikal jestli kvuli tomu neposlu G5 iMaca do sveta :-D No nic nezbyva nez se tesit nekdy na leto, az konecne nova varka Efik dorazi do nasi bananove republiky. Skoda jen ze Azpocitace jsou s odpustenim takovy zmrdi, ze se ani nenamahaji poslat nejaky informacni mail s alespon pribliznou dodaci lhudou :-(

srsen   25.04.2007 18:03 Téma:   PowerPC
Komu: Tankista

Jo, taky doufám, ?e to Genesi nevzdá. Taky kvůli MorphOS-u. Ale bojím se taky toho, ?e a? Luky skončí ?kolu, tak nebude mít čas a přestane se v této věci anga?ovat (teda ne ?eby úplně, ale domnívám se, ?e svoje aktivity v tomto směru značně omezí). Tak?e mo?ná skončím u Amiga OS4.

Tankista   25.04.2007 01:30 Téma:   PowerPC
Komu: srsen 22.04.2007 21:54

Tak uvidime s jakym zelezem pristi tyden prijde Amiga s ACK. Treba to Genesi zdrave nakopne a ozivi to zajem o PowerPC stroje obecne.

Aribu   09.04.2007 10:31 Téma:   PowerPC
Komu: holy 04.04.2007 08:30

Jojo, taky tam mám uz nejakou dobu objednávku. Zatím mi neprisel ani potvrzujici mail, tak nevim...

Luky   04.04.2007 15:39 Téma:   PowerPC
Jo, pres Pegasos.cz, tedy shop azpocitace.cz. Nevim, komu jsi psal maila, Syner (pise sem do fora) to ma na starosti. Jak jsi na tom, Synere? Nejake novinky ohledne dalsi varky EFIK?
holy   04.04.2007 08:30 Téma:   PowerPC
Komu: Luky

EFIKA za 99$ je pěkná věc, ale kde jí za tuto cenu sehnat. Na www.azpocitace.cz je u Efiky poznámka, na cestě. A na můj mail na upřesnění datumu dodání, majitel obchodu zatím nereagoval.

Luky   02.04.2007 21:52 Téma:   PowerPC
Myslím si, ?e ceně $99 za EFIKU nemůže nic konkurovat - určitě nejlevnější mini PowerPC! Ikdyž Sam440ep je zase podle specifikací lepší, takže uvidíme... EFIKA měla díky Genesi a Freescale celkem rychlý rozjezd, stovky EFIKA projektů atd. Také Genesi/Pegasos firmware je velká výhoda EFIKY. Ale je moc fajn, že konečně vznikla nějaká zdá-se silná "konkurence", a? se Genesi snaží :-))) Jinak jasně, v?ichni jsme na stejné lodi: "Amiga" PowerPC, takže úspěch budou mít snad obě řešení.
Dedy   02.04.2007 13:31 Téma:   PowerPC
Komu: vsem, vsem, vsem

Tak jsem tuze zvedavy jestli tam portnou i MOS, a jestli jo, tak je to (podle ceny samozrejme) kandidat na koupi misto efiky. :-)

Krtek   27.09.2006 15:20 Téma:   PowerPC
Komu: Srsen

Snad to pomůže Poweru k lepšímu rozšíření né li přežití. Vždyt z pořádnejch procesorů zůstal už jenom UltraSparc a Power (PowerPC už jako takový asi moc budoucnost nemá). Škoda Alphy, PARSICu od HP a MIPSu od SGI :( Jak koukam na tu Epicu tak to PPCčko je řešení AllInOne. Na jednom čipu v?echno. Asi to je dobrý kvůli ceně ale budoucí upgrade asi nebude nic moc možností.

Luky   26.09.2006 22:54 Téma:   PowerPC
Komu: Srsen 26.09.2006 21:11

Jo, cetl jsem to na Pegasos.org, je to dost zajimave :-) A co treba deska s AMD Opteron a IBM Power zaroven... ;-)

Srsen   26.09.2006 21:11 Téma:   PowerPC
Komu: Vsem

IBM Power7 do základních desek pro Opterony :) http://www.cdr.cz/#18645

voodoo   14.09.2006 21:15 Téma:   PowerPC
Komu: Flegy 11.09.2006 21:05

To mas 100 % pravdu, ale pre konzolu je imho este dolezitejsia gfx chip. A herna konzola nie je pocitac :-) No a preto dnes uz takmer nikto nevyraba pocitace s procesorom inym ako Intel kompatibilnym. Jak typicke ;-)

Flegy   11.09.2006 21:05 Téma:   PowerPC
Komu: voodoo 08.09.2006 08:06

Myslim, ze prave v hernich konzolich je nutnost procesoru s nejlepsim pomerem cena/vykon. A je jen typicke, ze prakticky skoro vsechny moderni konzole planuji pouzivat (a nebo pouzivaji) procesory vychazejici z rady PPC. Intel kompatibilni zavrhl i sam Microsoft a to uz snad o necem svedci ;)

Dedy   09.09.2006 19:00 Téma:   PowerPC
Komu: Luky 08.09.2006 09:48

Jo tak se jeste jednou omlouvam a jdu setrit :-)))

Luky   08.09.2006 23:21 Téma:   PowerPC
Komu: Krtek 07.09.2006 21:42

Podle TOP500.org jsou prvni 3 superpocitace od firmy IBM a zalozene na architekture POWER. Navic podle BBC News by mel byt novy CELL superpocitac od IBM 4x rychlejsi nez nynejsi jednicka IBM BlueGene/L. Uz mi ta tvoje novinka ze Svet hardware nefunguje, je to divne...

Luky   08.09.2006 09:48 Téma:   PowerPC
Komu: Dedy 08.09.2006 08:55

Achich - jasne, ze neporovnavam stale hrusky s jabkama: cena Open Server Workstation bude URCITE nizsi nez Apple PowerMac Quad za KOMPLETNI SYSTEM. Takze muzes zacit setrit :-)))

Dedy   08.09.2006 08:55 Téma:   PowerPC
Komu: Luky 07.09.2006 21:05

Nechci rypat, ja mam taky Pegase rad, ale neporovnanas stale hrusky sjabkama? Cena PIII je asi fakt nizzsi, ale nebude to opet jen zakladni deska? Jestli ne tak se omlouvam a opravdu zacinam setrit :-)

voodoo   08.09.2006 08:06 Téma:   PowerPC
Komu: Luky 07.09.2006 21:05

Ahoj Luky, no Xbox360 je naozaj vykonna masinka za tu cenu, ale zabudol si pripocitat jednu podstatnu vec. Oni ich vyrabaju v milionoch a tak cena toho procesoru nebude taka ako v katalogoch, ale hlavne zabudas na to - kolko $ na kazdy xbox musi microsoft doplacat (citaj je stratovy na kazdom jedinom kusku). Samozrejme ten procesor je super, ale je uplne odveci porovnavat ho s Xeonom. To je ako porovnavat sportove auto s bagrom ;-)

Krtek   07.09.2006 21:42 Téma:   PowerPC
Komu: 2 all

Dobrá zpráva: IB?M u? sice nemá nejvýkonější mašinu na světě (Blu Gene/L) ale bude dělat novou aby získala prvenství. Sice s Opteronama ale hlavně s Cellama ! Asi nevědí co by dělali s přebytkama :-) http://www.svethardware.cz/akt.jsp?aktuality_start=0#C571BAC1D5518E11C12...

Luky   07.09.2006 21:05 Téma:   PowerPC
Komu: Krtek 07.09.2006 17:20

Krtku, na PowerPC 7448 (G4) uz zapomen - je moc draha, nikomu se nevyplati a PowerPC 970/970MP (G5) je levnejsi!!! Open Server Workstation (Pegasos III) bude mnohem levnejsi nez Apple PowerMac G5 Quad a to jiz pri uvedeni! Dalsi pocitac treba zminovany XBox360 3x G5 ;) S MorphOS by byl celkem fajn za tu cenu, nemyslis? A Freescale ma uz davno za 7448 nastupce, dvoujadrove PPC. Ale jasne, PPC desku nevyrabi kde jaky Taiwan - to ale neni chyba suproveho PowerPC, ale poptavky. Desek je vic, ale same drahe evaluation boardy atd. A proto se snazim GENESI PEGASOS platformu podporit, protoze si fakt myslim, ze odvadi poradny kus prace!

Krtek   07.09.2006 17:20 Téma:   PowerPC
Komu: Luky a voodo

On opteron je celkem běžnej procák na dnešní dobu. Vždyť se prodává pohodově pod 5 tis kč. U PPC bude spíš průšvih se zbytkem HW. Existuje vůbec kromě Peginy nějaká jiná deska ? Jsem si jistej, že NE. K čemu mi bude 5 PowerPeCek na stole kdy? je neni do čeho dát. Asi je to celkem dostupný pokud by s tim chtěl někdo něco vyrábět ale nikde neni psáno, že jenom deska a třeba podprůměrnej čupset nebude stát víc jak celý PC. Viz třeba ceny Peginy při uvedení a přiznejme si i do dneška to neni cenově nejrůžovější. A o dostupnosti PowerPC jinde než v USA bych taky nebyl tak optimistickej. Svýho času jsem vídal u GM electronic v katalogu nějakou 601ku či co asi za 6 tisíc ! Jo mimochpodem G4 7448 je furt ještě na papíře (u? 2. rokem jí nedodal jedinej upgradista pro macky i kdy? je maji v katalogách !)

Luky   07.09.2006 14:36 Téma:   PowerPC
Komu: voodoo 07.09.2006 12:33

Xeon? Ve skole mame dokonce nove AMD Opteron - jako klientske pocitace v labu! A kdyz se podivam na ceny Intel Core Duo 2 2.4 nebo /2.67GHz, tak jsou taky drazsi nez IMB PowerPC 970MP. Urcite nad tim neplacu - vzdyt komplet XBox360 s 3x PPC 970 procesory stoji min nez jedno Intel Core Duo! :-) P.S. Byl to jen preklad.

wawe   07.09.2006 14:04 Téma:   PowerPC
Komu: voodoo 07.09.2006 12:33

No a co ?

voodoo   07.09.2006 12:33 Téma:   PowerPC
Komu: Luky 05.09.2006 20:11

Ahoj Lukas, mozes mi prosim uviest jedineho cloveka, ktoreho poznas aby si kupil Intel Xeon, procesor ktoreho jedine urcenie je do serverov ??? Nehovoriac o spotrebe, monstroznej cache Level 2 a cenach zakladnych dosiek ? Skus porovnat "superstar" PowerPC 970MP s Core 2 Duo a trpko zaplaces.

Luky   05.09.2006 20:11 Téma:   PowerPC
Komu: Krtek 05.09.2006 17:37

Ahoj! Jo, to se neboj :-) V te tabulce porovnani s x86 se to porovnava FEROVE v cenach po 1000 ks (uz jsem to tam pripsal). Ale myslim, ze na tom az tolik nazalezi. Protoze high-end PowerPC 970MP na 2.5 GHz stoji 349 USD, kdezto AMD Opteron 2xxx na 2.4 GHz neuveritelnych 698 USD(!!!) a Intel Xeon 51xx jen na 2.3 GHz stoji 455 USD - to rozhodne nebude jen v poctu kusu, PowerPC 970MP je proste levna superstar!

Krtek   05.09.2006 17:37 Téma:   PowerPC
Komu: 2 Luky

Pěknej překlad toho článku o cenách G5ek. Akort je to kapku tendenčně zaměřený. IBM nebo kdo uvádí cenu pro odběr 5 tis ks, kdežto běžně (intel/AMD) se udávaj ceny pro odběr 1 tisíc kusů.