MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

Vývojový tým MorphOS s potěšením oznamuje vydání operačního systému MorphOS 3.0. Jedná se o vůbec první verzi, kterou lze nainstalovat na přenosné počítače, speciálně na PowerBook G4. Navíc k rozšířené hardwarové podpoře mohou uživatelé těžit z několika nových funkcí, vylepšení a oprav. Pro celkový přehled změn si prosím přečtěte poznámky k vydání.

Ve zkratce přináší MorphOS 3.0 podporu pro PowerBook G4 1.67 GHz (i 1.5 GHz, ale musí se jednat o revizi PowerBook 5,6 - 5,9), CD/DVD vypalovací prográmek Jalapeno, FLAC/Wav CDDA ripovací utilitu Flacapella, nový PDF prohlížeč VPDF, textový editor Scribble, FTP/SFTP klient Transfer, aktualizovaný webový prohlízeč Odyssey Web Browser, nové Reggae třídy a hudební přehrávač Jukebox založený na Reggae, podporu souborového systému PFS3, podporu skriptovacího jazyka Lua a spoustu dalších vylepšení.

MorphOS 3.0

Aktualizace je zdarma pro majitele MorphOS 2.x klíčů. Pro starší počítače lze registrovat systém se slevou. Na oslavu hodně očekávané verze MorphOS 3.0 je k dispozici MorphOS ve třech úrovních cen. Cena klíče pro PowerBook G4 je 111.11 EUR, cena pro eMac, Mac Mini G4, Pegasos I, Pegasos II nebo PowerMac G4 je 79 EUR a nakonec 49 EUR pro EfikaPPC.

Vývojový tým MorphOS naléhavě žádá uživatele, aby si pečlivě přečetli instalační manuály předtím, než budou poprvé instalovat MorphOS. Stávající uživatelé MorphOS 2.x mohou svůj systém pouze aktualizovat, ale také by si měli přečíst manuály. MorphOS 3.0 je k dispozici ke stažení zde.

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na „Uložit změny“.
Offline
Registrován na nové verzi webu: 13.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

I přes pulroční zpoždění je to super zpráva. Akorat jim nějak haprují stránky. Nejdřív mi to psalo, že soubor nenalezen, a když jsem to zkusil za chvíli, tak už to normálně jelo. Takže vytrvejte ;)

Jinak koukám, že ISO už se "rozlezlo" na skoro 211 MB.

Obrázek uživatele Luky
Offline
Registrován na nové verzi webu: 11.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

Flegy, to nebude haprováním stránek, ale protože jsem to sem nejspíš napsal až moc brzo Laughing Ještě se o tom na žádném novinkovém serveru nepsalo a ISO tam ještě nebylo dodané.

Offline
Registrován na nové verzi webu: 13.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

Tak to vypadá, že to mám asi stažený jako první :)

Škoda, že nemám na vyzkoušení nějaký ten notebook.

Ale koukám, že i na MacMini bude zase co zkoušet ;)

Offline
Registrován na nové verzi webu: 13.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

me to na PowerBooku krasne slape, instalace naprosto bez problemu na ssd disk, takze ja jsem rozhodne spokojeny, jeste budu pozdeji testovat omezovani vykonu pri jizde baterku a tak... je to kazdopadne paradicka, konecne mam mobilni morphos!!! muj sen je splnen!

baj, MarK.

Obrázek uživatele Luky
Offline
Registrován na nové verzi webu: 11.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

Laughing Laughing Laughing

Offline
Registrován na nové verzi webu: 13.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

Super zpráva, počkám na nějaké ohlasy a zkusím, su zvědavej jak si s tím poradí starej dobrej Pegásek G3/600 :-) su zvědavej, jestli se o tom dneska zmínijou v GamePage nebo Replay, v článcích z E3 jsem zatím nic nenašel... :-(

Obrázek uživatele About
Offline
Registrován na nové verzi webu: 13.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

Jak je to s podporou wifi?

Obrázek uživatele Luky
Offline
Registrován na nové verzi webu: 11.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

Když se podíváme do původních prezentačních MorphOS 3 slidů z akce Alchimie, tak zeleně napsané funkce plánovali do 3.0 a oranžově až po 3.0 - v sekci podpora PowerBook + WiFi byl Atheros5k (přes Cardbus) uveden zeleně a AirPort byl ale napsán oranžově. Ve finále zde opravdu ovladače na interní PowerBook AirPort Extreme ve 3.0 nejsou a bohužel nejsou dokončené ani ty WiFi ovladače pro Atheros5k karty, u kterých to vypadalo nadějněji. Na MZ.org hodně lidí píše, že WiFi lze rozběhat i jinými způsoby - nejjednodušeji bez žádných ovladačů přes WiFi zařízení zapojené do LAN a napájené z USB...

Holt, MorphOS tým vyvíjí systém ve svém volném čase, je jich málo, tak se to dá omluvit. Snad si zvládnou udržet uživatele, kteří chtějí čím dál tím víc a práce je se vším opravdu hodně. Nad hotovou podporou mobilních počítačů, baterek, senzorů víka, touchpadu, změně frekvence procesoru, atd. každý mávne rukou, protože Win/Lin/Mac to již dávno mají a je to samozřejmost, pro MorphOS to vše ale bylo nové. Kvůli dokončení WiFi by vydání museli asi ještě dále odkládat a to již také nebylo vůbec žádoucí. Další verze MorphOS vyjde o dost dřív, tak uvidíme - bude se hlavně asi jednat o opravnou verzi, ale třeba i nějakých dalších dokončení věcí, které byly již prezentovány, se dočkáme.

Obrázek uživatele About
Offline
Registrován na nové verzi webu: 13.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

Tak to je škoda. Sice máme MOS na notenooku, ale zase se s ním třeba někde v kavárně nepřipojíš, což je fakt škoda. Ale doufejme, že se to brzy změní a již nějaká další verze to bude podporovat.

Obrázek uživatele Luky
Offline
Registrován na nové verzi webu: 11.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

Připojíš se - přes tu dokoupenou WiFi v USB+LAN. Jo, později by to mělo jít i přes dokoupené WiFi Atheros 5k nebo snad i ten interní Airport Extreme.

Offline
Registrován na nové verzi webu: 19.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

Hurááá!

Nastal čas zase zapnout Quicksilvera. Doufam že to odstraná moje občasný problémy se zvukem. Domnívam se teda správně že někde v menu dam jenom aktualizovat MorphOS a moje neregistrovaná verze 2.x se upgraduje na neregistrovanou 3.0 ?

Obrázek uživatele Luky
Offline
Registrován na nové verzi webu: 11.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

Aktualizace se provádí podobně jako čistá instalace nabootováním z MorphOS 3.0 CD / USB / ISO na HD a v instalačním průvodci zvolíš volbu "Aktualizovat" a vybereš systémový MorphOS oddíl, který chceš aktualizovat. Ponechá se ti nastavení.

Offline
Registrován na nové verzi webu: 13.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

Jo, aktualizace je fakt relativně bezproblémová. Jeden z problémů může akorát nastat pokud je něco měněno v adresáři MorphOS. Pak je to nutné po aktualizaci doopravit ručně. Sice by se tam podle doporučení autorů MorphOS nic měnit nemělo, ale narazil jsem na pár prográmků, co si tam vesele instalují. A protože je tenhle adresář vlastně takové "srdce" systému, je po aktualizaci změněno a problém může být na světě. Každopádně při samotné aktualizaci je ten původní adresář zazálohován a tak není problém případné nesrovnalosti opravit. Jinak pozor na český katalog mui.catalog. Pokud ho máte v Locale/Catalogs/čeština/ tak spůsobuje pod novým MOSem problémy s Češtinou. Všiml jsem si toho třeba u výběrových requesterů. Pokud budete mít stejné problémy doporučuji katalog smazat a nebo alespoň přejmenovat.

Offline
Registrován na nové verzi webu: 19.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

Tak drobnej problémek... Měl jsem systémový oddíl jenom 511 MB a instalátor mi při snaze o upgrade zahlásil že mam málo místa na disku. Volno bylo 190 MB, potřeba bylo cca 225 MB. Naštěstí si umí instalátor i promazat nějaký (snad) zbytečnosti aby uvolnil místo. Takže Quicksilver mi teď běží na MorphOSu 3.0. Uvidíme co to bude dělat po resetu.

Obrázek uživatele Dedy
Offline
Registrován na nové verzi webu: 13.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

A je to tady, teď mi někdo řekněte jestli to pojede na tomhle stroji...a sakra jak se sem vkládají přílohy?

tak aspoň tohle http://pc.bazos.cz/inzerat/16494725/Apple-Powerbook-G4-167-15-2GB-RAM-80GB-HDD.php

Dedy

Amiga 600, Fúria EC020, eX601, Indivision ECS, 2MB chip, WB 3.2.2

Powerbook G4 1.67GHz, MOS3.18 registrovaný,

Asus Zenbook UX433FA, XUbuntu 20.04

Obrázek uživatele Luky
Offline
Registrován na nové verzi webu: 11.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

Ano, na něm ti MorphOS 3.0 poběží. Okamžitě kupuj. Za stejný model PBG4 jsem vyplázl 10 500 Kč + cesta do Prahy a taky s mrtvou baterkou, jsou to sice dva roky, ale stále jsou tyto stroje špatně k sehnání a většinou kolem 7 tis. Naštěstí ztrácejí stále více cenu pro OS X uživatele, je to pochopitelné, protože poslední Mac OS X, který na tom běží je 10.5.8 - velký význam ten stroj tedy teď má pouze pro MorphOS 3.0 uživatele Wink Dokoupil jsem si novou baterku, to není problém a s ní to ukazuje cca 5-6 hodin výdrž, supr.

Obrázek uživatele Dedy
Offline
Registrován na nové verzi webu: 13.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

Sory zase jsem kliknul dvakrát. 

 

Ale nadruhou stranu, kluci v Aros fóru mají pravdu, když tvrdí, že za tuhle cenu by se měl už prodávat hotový OS, a MOS, jak zjišťuji stále nemá v pořádku WiFi, což je dnes opravdu základ. A tak protože budu mít powerbooka, uvažuju jestli 111 éček není přece jen docela dost hodně. Uvidím po zajížděcím provozu, (půlhodinovém).

Dedy

Amiga 600, Fúria EC020, eX601, Indivision ECS, 2MB chip, WB 3.2.2

Powerbook G4 1.67GHz, MOS3.18 registrovaný,

Asus Zenbook UX433FA, XUbuntu 20.04

Obrázek uživatele Luky
Offline
Registrován na nové verzi webu: 11.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

Vždycky se najde důvod, proč si klíč nekoupit. Aktualizace máš zadarmo, už vlastně 4 roky od dob MorphOS 2.0 všechny aktualizace MorphOS zdarma - tj. 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 2.6, 2.7 a 3.0. Nekupuješ si tedy jen konkrétní produkt a za každou další aktualizaci nemusíš zase platit, jak je zvykem jinde.

O WiFi jsem se tu rozepisoval v jiném příspěvku, ovladače WiFi ukazovaly na PowerBooku již funkční a mohly by přijít alespoň jako součást nějaké příští aktualizace zdarma, zatím to lze řešit přes mini WiFi v LAN konektoru napájené z USB, nevyžaduje žádné ovladače a funguje to.

Obrázek uživatele Dedy
Offline
Registrován na nové verzi webu: 13.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

Tady nejde o hledání důvodů proč nekoupit, jenom mne zaráží až dvoutřetinový rozdíl v ceně podle stroje na kterém poběží. A aspoň nějakou mini slevu pro majitele dřívějších klíčů by taky možná pomohla v prodeji. Stejně si ho asi nakonec koupím. ale dát víc za OS než za HW, to je síla. Mluvím za všechny důchodce Cry.

Dedy

Amiga 600, Fúria EC020, eX601, Indivision ECS, 2MB chip, WB 3.2.2

Powerbook G4 1.67GHz, MOS3.18 registrovaný,

Asus Zenbook UX433FA, XUbuntu 20.04

Obrázek uživatele Luky
Offline
Registrován na nové verzi webu: 11.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

Jejda, takže když MophOS tým sleví systém pro všechny starší stroje, tak to v tobě vyvolá zaražení místo radosti z velkých slev. Buďme rádi za nový štědrý slevový systém. Ber to třeba tak, že nejvíc práce dala podpora PowerBook G4 - např. správa napájení, šetření energií, baterka, různé senzory, atd. takže se za tuto verzi platí normální cena a je zbytečné, aby za tyto součásti platil i majitel Efiky, tak platí míň. To přece je vždy lepší než aby všichni platili plnou pálku jako dřív.

Majitelé dřívějších klíčů mají aktualizaci pro své registrované stroje zdarma - a to není samozřejmost! Připadá mi, že dobré se přehlíží bez povšimnutí... a špatné zveličuje. Chtít slevu při zakoupení nové registrace pro nový počítač, protože si opakovaný zákazník - to by se dalo hodně snadno zneužívat. Chápu, že to tak nemají. A jsem hodně vděčný za to, že nežďímají peníze ze stávajících uživatelů za nové verze systémů, ikdyž by na to měli právo. Přidávají tam nove funkce i programy. Takže je to opravdu milé překvapení, že dávají všem stávajícím zákazníkům zdarma nové verze operačního systému již takovou dobu. A pokud již nevlastníš počítač, pro který sis systém koupil, tak a) jsi ho prodal - v lepším případě tedy i s registrovaným systémem a tak jsi něco získal zpět na nový klíč, nebo b) se rozbil a to se dá řešit s nimi individuálně novým klíčem zdarma na nový stroj.

Ale to přece není pravda, že dáš víc za klíč k tvé nejdražší verzi OS než za PowerBook G4 1.67 GHz. Pokud na to nemáš, tak si to nekupuj. Systém jde provozovat i bez klíče. Rád bych zařídil nějakou slevu pro české důchodce, ale to bohužel slíbit nemůžu.

Snad budeš s MorphOS 3.0 + PowerBook G4 1.67 GHz spokojený Smile

P.S. S pomocí při koupi nové baterky pro PowerBook G4 se na mě můžeš spolehnout, až ji budeš chtít koupit.

Obrázek uživatele Dedy
Offline
Registrován na nové verzi webu: 13.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

No, nejásám, ale máš ve všem pravdu, (a ty důchodce jsem myslel v nadsázce Wink), stejně si klíč koupím, jen mi poraď jestli dříve klíč anebo baterku. Asi klíč, protože 30min. provoz si nedovedu představit, a mezi náma, ten můj powerbook byl jen o chlup dražší, až se začínám obávat, co jsem to koupil Surprised. Nechám se překvapit, a určitě se ozvu s tou baterkou.

Dedy

Amiga 600, Fúria EC020, eX601, Indivision ECS, 2MB chip, WB 3.2.2

Powerbook G4 1.67GHz, MOS3.18 registrovaný,

Asus Zenbook UX433FA, XUbuntu 20.04

Offline
Registrován na nové verzi webu: 13.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

Ono je to ohledně ceny MorphOS asi tak trošku psychický problém. Přece jen, jedná se o nějakých pár nehmotných bitů, které si člověk koupí a vlastně ani nic nemá na rozdíl třeba od hardware.

Uznávám, že cena není nízká.

Každopádně pokud ten systém uživatel každý den používá a je s ním spokojen, myslím, že cena je celkem OK. znám dost lidí, kteří mnohem víc prokouří (i když jim to nepřináší vůbec nic), nastrkají víc peněz bance ve které mají účet (i když ho mohou mít bez problémů zadarmo), případně projezdí víc peněz v autě (i když by akutně jezdit nemuseli) a tak dále. 

A to je zase ta psychika. Ono často holt víc bolí vydat pár tisíc najednou za něco z čeho je užitek, než mnohem víc tisíc po stokorunách za věci, které nakonec ani nejsou potřeba ;)

Ale abych jen nemoralizoval. Pokud chcete navštivte http://2qr.co/53487 Vyplňte tam číslo na mobil a dostante poukázku na nějaké peníze do internetové sázkové kanceláře. Pak už je jen na Vás, jestli si na MorphOS "vyděláte". Akce platí do 2. 7. 2012 a peníze z poukázky je třeba uplatnit do 2. 8. 2012

Obrázek uživatele Dedy
Offline
Registrován na nové verzi webu: 13.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

Tak a je doma, a teď babo raď jak rozdělit HD na partitiony? Nijak se v MacOSX neorientuji a chtěl bych si jej pro začátek ponechat, než jej plně nahradím MorphOSem, i když teď momentálně píšu z widlí, tak už bych se jich rád konečně zbavil když už je nepotřebuji ani pro práci. Jo a asi je v čudu beterie pro rtc, protože po odpojení ze sítě a znova nejetí, je třeba nastavit datum a čas. Takže nějaké rady jako typ baterie, kde ji sehnat a jak vyměnit, bych přivítal, teď jdu studovat nějaké ty manuály. Zatím předem díky za rady.

Dedy

Amiga 600, Fúria EC020, eX601, Indivision ECS, 2MB chip, WB 3.2.2

Powerbook G4 1.67GHz, MOS3.18 registrovaný,

Asus Zenbook UX433FA, XUbuntu 20.04

Offline
Registrován na nové verzi webu: 13.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

Předně - gratuluju ke koupi PowerBooka, myslím, že jsi koupil dobře. Alespoň já bych za tuhle cenu byl spokojen.

Ohledně rozdělení partitionů je otázka, co vlastně chceš a jak to máš rozdělené teď a co si chceš a nebo nechceš nechat. Pokud máš disk plně zaplácnut MacOSX na pouhém jednom oddílu, tak ti asi nezbyde nic jinýho, než disk nově rozdělit a vše nově přeinstalovat. Možná existuje i nějaký software na přenos celého MacOSX na jiný oddíl a pak zpět na nově vytvořený oddíl, ale žádný takový neznám (ale třeba ti ho poradí někdo jiný) a myslím, že si tím situaci nijak neusnadníš spíš naopak ;(

Pokud máš na disku alespoň dva oddíly (MacOSX, a něco), a ten další oddíl můžeš oželet, pak je možné možné zkusit doinstalovat MorphOS na nově vytvořený oddíl. V podstatě je asi nejlepší zrušit v programu na rozdělení disku oddíly na kterých není MacOSX a pak normálně zkusit instalaci z MOS CD. Je to akorát nutné dělat opatrně aby ses omylem nezbavil i toho MacOSX.

Třetí možnost je ta, že si koupíš nějaký (třeba starší a levný) 2.5" disk (případně rovnou kompatibilní SSD a nebo něco podobného). Původní disk vyndáš a seženeš si "šuplík" s FireWire. Nový disk vložíš do NB a nainstaluješ MorphOS. Ten původní disk připojíš přes FireWire a systém MacOSX co je na něm by ti měl normálně nastartovat. Stačí při zapnutí počítače podržet levý alt a měla by se objevit tabulka se systémy k použítí. Zvolíš MacOSX a systém normálně jede. Mě to tak alespoň na MacMini funguje, na PowerBooku by to asi chtělo pro jistotu vyzkoušet. Výhoda je v tom, že máš původní disk k použití tak jak byl nainstalován (což oceníš pokud nemáš instalačky původního MacOSX pro PowerBook), nevýhoda je to, že je to v případě notebooku poněkud omezující.

Co se týče záložní baterie (a dalších věcí) zkus pohledat na serveru http://www.ifixit.com/ najdeš tam přené návody jak co kde povolit a rozbrat. Myslím, že tvůj případ bude na http://www.ifixit.com/Guide/Installing-PowerBook-G4-Aluminum-15-Inch-1-6...

Co se týče typu baterie, těžko říct. Až ji vyndáš, tak kdyžtak rozpitvej ten obal. Nejspíš se tam bude skrývat nějaká klasická 3V baterie co je všude a ta pak půjde nahradit naletováním vodičů. Je to prasečina, ale dát za baterku skoro $40 je podle mě prasečina větší :)

Offline
Registrován na nové verzi webu: 19.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

Na přensesení Masoxu jinam stačí naklonovat systémový disk jinam, ideálně na externí FW disk, z něj nastartovat a naklonovat OS nazpátek na nový menší oddíl. Mně se na to osvědčil program Carbon copy cloner. Můžeš ho naklonovat klidně na jiný interní disk a ten pak vyndat a připojit znovu až bdueš mít připúravený všechno pod MorphOSem na tom prvnim velkym disku. Ha vlastně koukam na notesu asi 2 interníé disky mít nebudeš. neva, stačí jak jsem psal cokoliv venku na USB nebo FW.

Obrázek uživatele Dedy
Offline
Registrován na nové verzi webu: 13.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

@Flegy:Takže znova, zapomněl jsem odeslat,a rovnou restartoval po těch 3 min., je teda jasné, (a nejen proto), že klíč si zakoupím, jen musím rozhodnout čeho se zbavím a prodám. Jinak v Readme pro powerbooka je psáno, že nepodporuje instalaci spolu s masoxem, a jelikož byl hadr jednopartišnový, je nainstalován MOS, nicméně ještě se pokusím, i když asi jenom z hecu, dostat tam i ten masox. Díky za rady, už jsem se taky rozhlížel, ale tenhle link jsem zatím nenašel, takže postupně, snad se k tomu dostanu. A ta baterie sae zdá být docela velká, tak se snad dá něco podobného sehnat, protože 40 $ je opravdu prasárna.  Takže díky.

Dedy

Amiga 600, Fúria EC020, eX601, Indivision ECS, 2MB chip, WB 3.2.2

Powerbook G4 1.67GHz, MOS3.18 registrovaný,

Asus Zenbook UX433FA, XUbuntu 20.04

Obrázek uživatele About
Offline
Registrován na nové verzi webu: 13.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

Ahoj.

Jde to, já už mám na PowerBooku jak MacoS tak MorphOS. Zde je návod, dle kterého jsem to dělal. Návod je přímo na stránkám MorphOS Teamu.

http://wiki.morphos-user.com/index.php/Dual-boot_MorphOS_and_MacOS_X_on_...

 

Jinak 40 USD mi ještě nepřijde hodně za baterku k notebooku, navíc když se jedná o Apple. Mrkni kolik stojí baterka na PC.

Obrázek uživatele Dedy
Offline
Registrován na nové verzi webu: 13.09.2008
Re: MorphOS 3.0 - první podpora PowerBook a speciální slevy

No jak jsem psal výše, už jsem to rozsekl, a budu řešit později, ted ještě poshánět další, a našetřit na MOS, to je asi nejdůležitější. Dík za typ, už jsem to taky našel, ale nechám to na později. Ted´  potřebuji poradit s nastavením ko´dování protože v tom už po té době opět plavu. A musím si zvyknout na klábosnici maca. Jo, a ještě mi blbne sítˇ, občas při restartu nenaskočí s hláškou něco jako nemohu najít hostname" asi problém s  nameserverem, ale ten mám na tvrdo, po jednom či dvou restrtech normálně najede. Takže se těším na rady, a jinak powerbook je docela hodně zachovalý, a přišel i v origo krabici, takže jsem byl velmi příjemně překvapen.

 

@Luky

Luky, jestli můžeš, tak začni shánět tu hlavní baterii, a zkus se prosím Tě poptat i po té RTC cmos, jestli to nebude problém.  A dej mi předem vědět, něco ještě zkusím taky. Předem díííky....

Dedy

Amiga 600, Fúria EC020, eX601, Indivision ECS, 2MB chip, WB 3.2.2

Powerbook G4 1.67GHz, MOS3.18 registrovaný,

Asus Zenbook UX433FA, XUbuntu 20.04

Syndikovat obsah